Ko ljudje slišijo tvoje ime, pomislijo na…?

|
Avtor: Simon Šketa

Ko pomisliš na Teslo, se spomniš najprej na Nikolo ali Elona Muska? Kaj pa Apple? Steva Jobsa ali…? Kdo je najboljši v tvoji panogi?

Moderno je pisati o vplivnežih. A že pred njimi so obstajali ljudje, ki so javno delovali s svojo osebno blagovno znamko in jo uporabljali za širitev dosega – lastnega in podjetij, projektov, kjer so sodelovali.

Osebna blagovna znamka je tvoja identiteta, kot jo zaznava okolica. Z njo smo prisotni v mislih drugih ljudi. Kakšne so?

Ljudje smo tudi blagovne znamke, pa če želimo ali ne

Koliko ljudi se sploh zaveda, da so osebne blagovne znamke? Da z vsakim dejanjem, besedo, objavo, dosežkom in odzivom kreirajo percepcijo o sebi. Naša podoba je odraz spretnosti, sposobnosti in življenjskega sloga (Hearn, 2008). Začne se že v šoli, zelo zgodaj.

Test? Naštej si imena in priimke 3 sošolcev in sošolk iz osnovne šole. Pomisli, kako bi te ljudi opisal. Kaj pa ostalih 20? S čim so si ti trije zaslužili, da so pri vrhu tvojih spominov? Ti ljudje so del tvojega spomina. Tudi ti si nekje zapisan in ta spomin ima moč premagovanja časovnih razdalj.

Znamka postane znamka, ko jo upravljamo

Z izbiro šole, fakultete in kariere postavljamo močne temelje naše osebne znamke. Že v tej fazi nezavedno ustvarjamo svojo podobo prihodnosti. Del nje je in bo vse, kar javno počnemo in to je še posebej pomembno v digitalni dobi, kjer se zabeleži skoraj vse.

Na kaj pomislijo drugi, ko slišijo tvoje ime?

Upravljanje osebne blagovne znamke je lahko polno strokovnih besed ali pa predvsem zdrave pameti in smiselnega zaporedja. Za začetek moraš razčistiti, kdo si, v čem si dober, v čem ne. Na kaj ljudje pomislijo, ko slišijo tvoje ime. Kdo? Kaj pomislijo bližnji, v zasebnem krogu in kaj v poslovnem. Kaj tisti, ki te poznajo v živo in oni, ki so s tabo povezani brez osebnega stika, preko objav, člankov, družbenih omrežij in govoric tretjih?

Kaj želiš doseči, postavi cilje!

V naslednjem koraku je fino vedeti, kaj želiš doseči, recimo čez 5, 10, 20 let. Kakšno vlogo bo pri tem odigrala tvoja osebna blagovna znamka. Podpirati te mora pri ciljih, biti skladna z njimi. Ker veš, kaj želiš, veš tudi kdo vse so deležniki, na katere vplivaš s svojim delovanjem.

Zapomni si: pomembno je lastno mnenje o sebi, a morda še bolj tisto, kar drugi vedo o tebi. Posel je namreč interakcija. Kariera je le redko osamljena pot. Sodelovanje je ključ in pri tem je pomembno, kakšno podobo soustvarjaš o sebi. Z vsako besedo, dejanjem.

Razvij taktiko, načrt

Ko veš kdo si, kako te vidijo drugi in kaj želiš doseči, si na pol poti. Sledi upravljanje, ostati zvest svoji podobi, delovati konsistentno in komunicirati. Pri tem pa imamo na voljo odlično orodje družabnih omrežij. Danes je lahko vsak znamka in najboljši primeri uporabe družbenih omrežij kot kanala za njeno komuniciranje so prav vplivneži. Poznavanje zakonitosti uporabe družbenih omrežij je ena izmed boljših investicij v znanje. Že zato, da jih izkoristimo in se izognemo kakšni napaki, ki nam lahko krepko načne ugled.

Koliko je vredna moja znamka?

Lahko je vredna milijarde. Ali pa skoraj nič. Lahko ti celo povzroča poslovno škodo. Če si Elon Musk, bo vsako podjetje, kjer boš dodal svoje ime, pridobilo na vrednosti. Ljudje ti bodo privzeto zaupali bolj kot povprečnemu zemljanu. To ima materialno vrednost. Zanj in za vlagatelje. Lahko pa si bivši zapornik. Zna se ti zgoditi, da te bodo očitki spremljali še dolga leta po odsluženi kazni. Bo tvoja pot zato težja? Zna biti.

Niso redki tudi primeri, ko posamezniki s svojimi dejanji tako »umažejo« družinski priimek, da imajo zaradi tega težave tudi sorodniki. Žal ljudje prehitro povežemo stranpot ali poraz enega in to prenašamo po sorodstveni liniji kot eno izmed spremnih informacij.

»Ne rabim biti brend, saj imam službo«

Morda si rečeš, »Ne rabim biti brend, saj imam službo.« To morda drži. Ampak tudi z delom  v službi, v stiku s sodelavci, poslovnimi partnerji, soustvarjaš svojo blagovno znamko. Kaj pa je drugega tisti znani »Ej, Janez bo to zrihtal, on je zanesljiv.«? Mnenja o tebi vplivajo na to, kako te drugi percepirajo in slednje lahko pomeni tudi ločnico med napredovanjem in odpovedjo. Ali pa ponudbo za novo službo, morda boljšo.

Ozavesti, da je močna osebna blagovna znamka koristna na daljši rok. To je tvoja identiteta, ki te bo spremljala med različnimi delodajalci, skozi čas. Težko ti jo kdo odvzame, je del tebe. Lahko pa zbledi, zato jo je treba komunicirati, spodbujati, ohranjati, varovati in krepiti. Po domače … upravljati.

Prehiti druge!

Koliko ljudi v Sloveniji se sploh zaveda, da so blagovne znamke tudi ljudje, ne zgolj podjetja? Premalo, zato je to priložnost za prodorne, konkurenca še ni izjemno velika.

Vloži v izobraževanje, ukvarjaj se s svojo identiteto in dodano vrednostjo, ki jo vračaš v okolje, družbo.

Zavedaj se svoje vrednosti, ki je z vsakim dosežkom višja.

Ne bodi skromen. Ko spoznaš svoje prednosti veš, da si mnogim v navdih in jim nudiš dodano vrednost. Potem si znaš postaviti ceno, tržno in tudi nematerializirano – naučiš se reči da ali ne zgodbam, kjer ni neposrednega finančnega vpliva, a lahko resno vplivajo na percepcijo tvoje osebne blagovne znamke.

 

Predavatelj
Simon Šketa je že pri 18 letih začel svojo medijsko kariero. Radio, tisk,splet. Nato pa skok v vlogo vodje izjemno uspešne službe za odnose z javnostmi. To vlogo je opravljal najdlje v zgodovini tedanjega Mobitela. Potem se je predal trženju in se specializiral za vplivnostni marketing in odnose z vplivneži. Poleg tega je odgovoren tudi za aktivacijo zaposlenih v vlogi ambasadorjev Telekoma Slovenije. Simon znanje redno prenaša v intervjujih, člankih, na seminarjih in na svojem blogu SKETA.digital. Pred leti je soustvaril tudi portal SKETA.si, ki je postal eden najbolj uspešnih kulinaričnih projektov v Sloveniji, je tudi soavtor dveh kulinaričnih knjig. Kot vplivnež je sodeloval z znamkami Mercator, Gorenje, Samsung, Kotanyji Slovenija, Henkel, Medex, Skaza in Rauch. Je diplomant Londonske šole za odnose z javnostmi in Abiture.